tirsdag 14. desember 2010

Sølvpuss*

Då var det sølvtøyet som sto for tur til sin årlege puss.
Alltid like kjekt å ta fram og pynte med i jula:)
Bruker det eigentleg altfor sjelden! Stort sett i jula og av og til i bursdagsselskap...
Skeia over har mannen min arva. Er so nydeleg med monogram og den godt brukte utsjånaden.

Til bryllupet vårt for fire år sidan, var vi so heldige å få dette skjønne sølvbestikket i 36 delar*


Vi fekk inngravert monogrammet vårt (bror til forlovaren min som designa) på
framsida og dato,årstal på baksida. Kjempeglad for at vi gjorde det:)
Gjer sølvbestikket ekstra unikt...


Bestikket ligg samla i ein flott skinnkoffert, men hadde vore so kjekt å ha det framme på eit vis!
Veit ikkje heilt korleis, men skal vel kome på noko. Har du eit tips?
Må vel pussast oftare når det står framme!? Men det får so vere... litt frå eller til i denne overfyllte heimen vår med "duppedingser":)
Men, ELSKER DET!!!


"Ja ja... nei nei"...som dei seier på Månetoppen.Då var det gjort! I morgon er det ny dag og fleire juleting som skal gjerast,so det er vel på tide å ta kveld;)
Er so herlig om kveldane når jentene sover og ho mor kan boltre seg på bloggen!!!
Skal nokre turar innom dåkke fyrst å so er det leggetid.


Ha ein fin onsdag!

Klem Mette




5 kommentarer:

  1. Nydelig sølv bestikk og så med monogram!! Det er bare såå flott, ønsker meg ett monogram for familien en dag, og da skulle jeg jo hatt meg en slik en broderisymaskin hi hi. Mannen får helt åndenød når jeg sier at jeg ønsker meg en slik en symaskin;-)

    Ha en god dag

    Klem Agnes

    SvarSlett
  2. Nydelig sølvbestikk!! Jeg synes det er flott å ha bestikk stående i blikkbokser (gjerne med en fransk label på =) eller i norgesglass med tags på. Må sikkert pusses oftere da...Men det finnes en væske man kan legge det rett opp i noen minutter og bare skylle og tørke dem. Vet ikke hva denne væsken heter, men det er det sikkert noen andre som vet. Er jo synd å ha så flott bestikk og gjømme det vekk i en koffert også!!

    SvarSlett
  3. Hei på deg, nydelig sølvtøy du viser frem, jeg har selv stående fremme i blikkboks , nydeligt og dekorativt synes jeg det er :o) Men mitt er ikke så flott at det har momogram, så det er en skatt du har der vet jeg :o)

    Du lurer på hvor jeg har kjøpt dt striestoffet, det fant jeg på stoff og stil for noen år tilbake ... du kan jo ringe dem og høre om de fortsatt har der, ikke var det særlig dyrt heller :o)


    stor førjulsklem fra Babsy
    - mitt hvite skattkammer :o)

    SvarSlett
  4. Jeg vet ikke hvordan du får fb på bloggen jeg heller, men hvis du spør om det i et innlegg på bloggen din så er det alltids noen som vet råd.

    SvarSlett

Vert glad om du legg att nokre ord ☺